KARARLI

Eveet bu gün kendim için bir karar aldım. bu karar benim için en iyi olan sigarayı bırakıyorum. kendimce küçük bir araştırma yaptım ki ben neredeyse 20 yıl oldu sigara içiyorum. Gece uyuyamıyorum çünkü nefesim kesiliyor.Sabah kalkıyorum yataktan daha lavaboya gitmeden sigara yakıyorum. Artık çok oluyor. İşe yürüyerek gidiyorum nefes nefese kalıyorum. Sürekli öksürüyor Sabah balgam çıkarırken boğuluyorum.Neden bunu kendime yapıyorum derken bırakayım daha çok içiyor birini söndürmeden ötekini o yanandan yakıyorum. Kendime garezim ne bilmiyorum. İki tane dünya güzeli kızım var bu sigarayı onlar için bırakacağım onları çok seviyorum. Ailemde kanser hastalığı hırsı olduğundan bunu çabuklaştırmayacağım kanser olayı kızlarım için onları annesiz bırakamam. bu gün 19.01.2017 tarihi perşembe günü ve saat 13:30 bu saatten sonra ağzıma sigara sürmüyorum kızlarım için kendim için. Küçükte bir araştırma yaptım. Sigaranın zararları  diye burda yazanlar çok küçük kısmı daha fazlasını yaşıyorum bunların neden diye sordum kendime NEDEN YA BEN SİGARA İÇİYORUM NEDEN                                                      

Sigara içiyorsanız;
• Nefesiniz kötü kokar
• Dişleriniz istediğiniz gibi beyazlamaz
• Diliniz doğru dürüst tat almaz
• Çocuğunuz sizi öperken yüzünü buruşturur
• Akciğer kanserine ve diğer bazı kanserlere eğiliminiz artar
• İnatçı öksürük, nefes darlığı, uyku problemleri ve çabuk yorulma görülür
• Cildinizde erken yaşlanma, erken kırışıklıklar ve kuruma ve pullanma başlar
• Amfizem, pnömoni, bronşit ve diğer solunum yolları enfeksiyonları ile akciğer rahatsızlıkları gelişebilir
İşte içtiğiniz sigaranın içindekiler:
• Boya sökücü etkili aseton
• Öldürücü zehirler olan siyanür ve arsenik
• Çakmak gazında bulunan bütan gazı
• Roket yakıtlarında bulunan metanol
• Akü yapımında kullanılan kadmiyum
• Toksik bir madde olan naftalin
• Kimya sanayinde ve temzilik maddelerinde kullanılan amonyak
• Eroinden daha güçlü bir bağımlılık yapıcı etkiye sahip olan nikotin.
• Böcek ilaçlamada kullanılan DDT
• Kanserojen maddeler (aromatik hidrokarbonlar, aromatik aminleri aldehitler ve nitroz aminler)
• Diğerleri: karbonil sülfidbenzentoluenkarbondioksitformaldehitfenolnitrojenoksitformik asit...
Bunlar sigarada bulunan 4 binden fazla zehirli maddenin sadece birkaçıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar